http://www.liberalapartiet.se

09 februari 2006

Blognamnet

Ni har kanske funderat över namnet på min blog. Det är, jag vet, en aning udda. Jag står givetvis inte för förtryck och folkmord, utan det är en liten pik mot mina politiska meningsmotståndare, vilket är bortemot alla i hela världen.

Man tycker att svenskar -- som ju är ökänt vänligt inställda mot underdogs -- borde gilla oss liberaler. Vi är ju antagligen inte mer än en procent av befolkningen trots allt, det finns säkert fler fallskärmshoppande tanter med blått hår än äkta liberaler.

Åter till ämnet. Mina meningsmotståndare vill alla på ett eller annat sätt påtvinga sina uppfattningar på omvärlden. Antingen vill de förbjuda folk från att röka på krogen, dricka alkohol, äta osund mat, ha (samtyckande) sex med vem de vill, tjäna pengar på att vara anställd, tjäna pengar på att anställa eller nåt annat lumpet, småsint.

Gemensamt är förtrycket. Inte nödvändigtvis något stort förtryck som just folkmord, men nog fan blir det en hel del när nästa varje del av ens liv påverkas av vad Pappa Göran och hans gelikar anser att man borde syssla med?

Man kan inte köpa cigaretter utan att få Dödsvarningar i äkta Aftonbladet-stuk kastade i ansiktet. Man kan inte köpa alkohol utan att gå till statens monopolaffärer, vill man försöka köpa alkohol lite billigare i ett vettigare land så finns det begränsningar på hur mycket man får ta in. Man får inte köpa någon form av rekreationsdrog alls bortsett från nikotin och alkohol, trots att just dessa två är bland de värre gällande biverkningar och beroende. Man får inte heller köpa sex om man vill, för herregud vad synd det vore om kvinnan eller mannen som får pengar mot att du får det trevligt en stund, bättre att hon/han inte får nån inkomst alls och dör, heja Sverige!

Jag är personligen inte speciellt intresserad av någon av dessa produkter/tjänster, men inte fan vill jag förbjuda dem för det? Bara för att jag inte åker skridskor behöver jag ju inte sanda ishallen.

Nä, låt folk hållas så länge de inte skadar tredje part och vill de skada varandra så får det vara enligt överenskommelse.

I en blandekonomi kan mycket köpas för pengar, resten stoppas med förtryck och kan iaf leda till gängmord.

:

Blogger Alkanen said...

Lyckas ju inte hitta hur fan man ställer in det =(

10 februari, 2006 09:38  
Blogger Alkanen said...

Det var ju det jag försökte när vi pratade på ICQ. Antingen blir det som det ser ut nu, eller så hamnar texten nedanför det stora gröna fältet, precis på gränsen till det vita. Det såg skitfult ut. Även om texten står kvar på samma ställe i HTML-koden men jag sätter in nån form av kod för att göra den mindre (en div eller font alltså) så hamnar den helt jävla skumt.

Ska fråga HAX ifall han har lust att berätta hur han har gjort.

11 februari, 2006 08:46  

Skicka en kommentar

<< Home