http://www.liberalapartiet.se

15 november 2006

Hacke om miljön

Om jag förstått saken rätt kommer vi alla att dö om fem minuter - ja, inte bara vi, förresten, utan alla fiskar och träd och åkersorkar och sådana där ulliga, gulliga djur med stora blanka ögon - om vi inte genast betalar mer i skatt, äter mindre och sitter alldeles stilla med lyset släckt.


Hakelius lyser upp höstmörkret som en fackla mitt under Aftonbladets och SVT:s värsta propagandahysteri.

Det är ett under att han ens fick publicera sin text just nu, men trevligt att läsa var det.

:

Blogger Robin Enhorn said...

Jo, rätt otrolig att en vettig kommentar till "debatten" skall komma från den tidningen.

15 november, 2006 21:39  
Blogger Alkanen said...

Ja, inte helt väntat =)

Fattar ärligt talat inte varför LO-borgen anställer en så liberal krönikör, men kul är det.

21 november, 2006 00:12  
Anonymous Anonym said...

Hysterin och konspirationens vingar sträcker sig långt vidare än till Aftonbladet och SVT, nu skall ju till och med FN, europeiska unionen, Tony Blair och självaste sittande miljöminister underminera stackars fritänkare som dig och Hakelius. Bränn böcker av kuppmakare som Mark Lynnas, så länge liberala människor får rätten att mörda fattiga människor så självdör dessa trender och problemen med dem.

28 november, 2006 15:59  
Blogger Alkanen said...

Det är klart att politiker som har allt att vinna på ökad alarmism fortsätter förspråka sånt här. Det gör att de kan framstå som handlingskraftiga utan att egentligen göra något, det ser till att folk allt mer underkastar sig politisk vilja och det får dem säkert att bli alldeles varma inombords om de tror att de räddar hela planeten.

Det betyder dock inte att de har rätt!

På vilket sätt mördar liberala mäniskor fattiga? Låter som en söt liten vänsterklyscha om att fattiga dör för att vi köper kaffe från Kenya eller nåt dumt i den stilen. Alla liberaler jag känner (och det är en jävla massa) är ganska rejält emot användandet av våld, det är liksom kärnan i vår ideologi.

Kul att du kom hit och skrev förresten.

28 november, 2006 16:15  
Anonymous Anonym said...

Ja men kära nån. Bara för att politiker har någonting att vinna på medial alarmism betyder det ju inte desstu mindre att dom faktiskt kan ha rätt.

Sedan är det klart att deras politiska motpoler aldrig kommer att hålla med om detta.

När det kommer till miljöfrågan har jag ingen anledning att tvivla på SMHI:s rapporter under dom senaste åren. Eller för den delen all litteratur i ämnet, och nej, jag talar inte om AB.

28 november, 2006 21:40  
Blogger Alkanen said...

Ja men kära nån. Bara för att politiker har någonting att vinna på medial alarmism betyder det ju inte desstu mindre att dom faktiskt kan ha rätt.
Nej, och det var inte så jag menade heller. Men att åberopa FN, EU, Tony Blair och sittande miljöministrar (som praktiskt taget bara har sina jobb pga alarmism) som någon form av auktoriteter är bara fjantigt. Som om de skulle ha någon form av övermänsklig kunskap om hur klimatet fungerar bara för att de är högt uppsatta poliker o dyl.

När det kommer till miljöfrågan har jag ingen anledning att tvivla på SMHI:s rapporter under dom senaste åren. Eller för den delen all litteratur i ämnet, och nej, jag talar inte om AB.
Du har ingen anledning till att tvivla på SMHI:s rapporter, det säger jag absolut inte, men du bör tvivla på slutsatsen att några höga topptemperaturer de senaste åren har något som helst med en klimatförändring att göra. Det råder verkligen inte enighet i området, det är bara det att det är sensationsnyheter som säljer tidningar och får forskningsanslag. Det är inte speciellt intressant med "vädret fortsätter som det alltid har gjort, inte mycket vi kan göra åt det" om man säger så.

Jag väntar fortfarande med spänning på att få höra vilka det är jag och mina gelikar mördar alt. vill mörda.

28 november, 2006 22:07  

Skicka en kommentar

<< Home