http://www.liberalapartiet.se

27 maj 2006

LO-bloggen, censur?

Är det bara jag och Magnus Persson som har problem med LO:s valblogg? Varje gång jag försöker skriva något så står det att jag måste vänta 15 sekunder innan jag får skriva igen, trots att det nu är åtskilliga dagar sen jag skrev något där sist.

Om man kollar datumet på min senaste postning så ser man att den är från oktober 2007. Någon på LO som försöker censurera mig och vill kunna skylla på tekniskt strul, eller bara vanlig inkompetens? Störande är det hursomhelst; sossarna fortsätter skriva stolligheter och jag får inte försöka försvara de åsikter jag står för.

:

Blogger Magnus Persson said...

Den funkar för mig igen idag, postade en sak för en knapp timme sen här.

Verkar alltså, förhoppningsvis, inte som om problemet inte är medveten censur, utan inkompetenta webbserveransvariga...

27 maj, 2006 19:43  
Blogger Magnus Persson said...

Hmm, fast å andra sidan har jag ett motsvarande exempel från förra året. SSU Blekinge hade ett debattforum på www.s-info.nu där det stod ett antal ganska grava påhopp på CUF, eftersom vi tillfälligt hade tvingats stänga ner vår öppna debattsida på vår hemsida. Döm om min förvåning när det inte går att posta några inlägg överhuvudtaget. Jag får ett kryptiskt felmeddelande med en uppmaning att kontakta webbmaster...

Flera veckor senare när allt är utrett visar det sig att SSU:s "öppna" debattsida inte är öppen för personer som bor i det mycket suspekta landet Tyskland. Snacka om att kasta sten i glashus - de klagade ju från första början på att de inte kunde kommentera på CUF:s sidor...

27 maj, 2006 21:17  
Blogger Alkanen said...

Just fan, det minns jag att du pratade om.

Härligt hyckleri =)

27 maj, 2006 21:29  
Blogger Alkanen said...

Har försökt skriva på deras forum nu och länka till mitt inlägg "Sverige är fantastiskt". Får samma fel som förut =/

28 maj, 2006 18:03  
Anonymous Anonym said...

Censur? Jo det kan man pasta. Lade in detta inlagg med lank och det fick sta i ca. 10 minuter, and then it was gone.:-)

28 maj, 2006 20:22  
Blogger Alkanen said...

Va? Allvarligt? Vad tragiskt isåfall...

28 maj, 2006 20:32  
Anonymous Anonym said...

Fel av mig, den ligger kvar! Jag tittade pa fel debatt inom LO bloggen Ulla's vs. Ingemars. Rattning mittat! skams...

28 maj, 2006 20:33  
Blogger Alkanen said...

Va bra =)

Har du lust att skriva en länk här? Det finns ju skitmånga kommentartrådar att leta i =/

28 maj, 2006 21:07  
Anonymous Anonym said...

Lank:
http://val2006.lo.se/blogg/?p=276&theAuthor=5#comments

mvh/

28 maj, 2006 21:58  
Blogger Alkanen said...

Hmm, har jag missförstått nu? Såg ingen länk hit i den tråden? Däremot såg jag att du skrev din bloggning om kollektivavtal. Bra det, på dem bara! =)

28 maj, 2006 22:34  
Blogger Alkanen said...

Jag har upptäckt att poster med länkar i <a> taggar modereras innan de visas. Dock så visas det för användaren som skrev det, vilket kan få en att tro att inlägget finns där och syns för andra.

Fruktansvärt smidigt system isåfall, inte... Mycket bra att veta däremot, ska försöka komma ihåg det nästa gång jag postar en länkning.


En annan bloggare som ofta censurerar bort bra argument, men inte skit är ju superbloggaren Ali Esbati. Dessutom är han rätt bra på att censurera bort återstoden av de fina argumenten nån vecka efter i trådarna.
Ali är ju rent allmänt helt knäpp =)

29 maj, 2006 08:30  

Skicka en kommentar

<< Home