http://www.liberalapartiet.se

30 maj 2006

LO-bloggen, fortfarande censur?

Jag kan fortfarande inte skriva saker på LO:s valblogg. Jag har givetvis åsikter som jag anser hör hemma där, så jag har försökt be vänner att klistra in meddelanden åt mig. Konstigt nog möts de alla av samma felmeddelande, trots att de aldrig ens har skrivit på sidan förut.

Kan det vara så att valbloggen känner igen mitt namn och sen blockar alla IP:n som försöker använda det? Känner mig lite konspiratorisk här, men jag lyckas inte komma på nån annan förklaring.

:

Anonymous Anonym said...

Nej det är nog inte som du tror.
Jag kan inte skriva där heller.

Deras sida huvudsida uppdateras inte som den ska så det är not strul hos dom.

31 maj, 2006 11:25  
Blogger Alkanen said...

Tjenare. Jag håller på att prata med LO via mail nu. De känner nu iaf till buggen och försöker fixa den.

Önskar jag visste mer om deras kod, då hade jag kanske kunnat hjälpa lite bättre än nu när jag bara gissar på vad felet är.

Jag tror att du har lyckats skriva åtminstone några kommentarer sen den 23 maj, eller är det från en helt annan dator kanske?

Tjejen som jag pratat med på LO verkade tycka att de ska ta bort kommentarsfunktionen bara för att det krånglar lite för oss. Mycket skum uppfattning om du frågar mig.

Har läst igenom artikeln du länkade till i ultraljudskommentarerna. Kommer ta ett tag att bemöta den, för jag måste kika på en del fakta först.

31 maj, 2006 11:43  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att du har lyckats skriva åtminstone några kommentarer sen den 23 maj, eller är det från en helt annan dator kanske?

Nej jag skrev den via den här
proxyn http://anonymouse.org/
för att kolla om det var mitt namn eller min mailadress som som var blockerad.Provade sen igen och då funkade det inte.


Tror att det skulle krävas en del innan dom stänger ner kommentarerna men man vet aldrig.Moderaterna la ner kommentarerna på SO Littorins blogg.Troligen för att dom inte vill sätta av tid för att hålla rätt på saker och också fr at dom var oroliga för att saker och ting skulle börja se illa ut.
Dock verkar det vara så att forum som inte modereras hårt sanerar sig själv och att såna som modereras hårt automatiskt skapar mer skit.

31 maj, 2006 12:56  
Blogger Alkanen said...

Ahh, var det så du gjorde =)

Jag försökte posta via en av Chalmers datorer, men det funkade inte, och nån av datorerna på GU vägrade också. Nästan så man tror de klantat till det med hela Sunet-nätet i GBG.

Angående riktig censurering så är det ett krångligt ämne. Självklart ska man få göra det på sitt eget forum, men det riskerar att sänka trovärdigheten avsevärt.

31 maj, 2006 13:23  
Blogger Alkanen said...

Har fortfarande inte fått svar på mina senaste två mail till LO... Ska inte dom där representera folket och sån skit? Jag är en del av folket, representera mig!


Micke, jag såg att du hade svarat till en av de senaste artiklarna. Fuskade du med anonymizer igen eller har de fixat så det funkar som det ska för dig?

02 juni, 2006 22:45  
Anonymous Anonym said...

Nej jag skrev med mitt vanliga nick o.s.v.

Dom har skrivit att dom ska moderera hårdare.

Jag tror att det är det de gäler och att dom kombinerar med att använda spamfilter på vissa.

Att jag tror det beror på att det ett tag stod "deleted" i kolumnen för länk till hemsida på kommmentars formläret när man skriver svar ett tag när jag inte kunde posta.
Dessutom fick jag upp ett svar när jag postade som gick ut på at jag måste vänta 15 sekunder innan jag postade.Även om jag väntade gic de inte att posta.

Sannolikt har dom hänfört mig till dårpippi kategorin.

03 juni, 2006 11:06  
Anonymous Anonym said...

Fan vad illa jag skriver ;-)
Kanske lika bra dom filtrerar bort mig.

03 juni, 2006 12:18  
Blogger Alkanen said...

Hehe, ja, jag är inte riktigt säker på vad du menade i det förra meddelandet =)

03 juni, 2006 12:30  

Skicka en kommentar

<< Home