http://www.liberalapartiet.se

18 juni 2006

Ett stapplande steg in i verkligheten

Imorgon ska jag ta ett första, stapplande steg mot den riktiga arbetsmarknaden. Skolan börjar lida mot sitt slut och verkligheten, helt utan möjlighet till omtentor, ligger framför mig, stor och lockande.

Jag ska alltså börja exjobba imorgon, vilket innebär att jag ännu inte klippt av navelsträngen till den akademiska världen helt, men det är iaf ett riktigt företag och inte nåt sketet sommarjobb.

Kommer gör mitt exjobb på Saab Ericsson Space där jag kanske kommer arbeta med att göra deras program kompatibla med en ny processortyp och ett nytt operativsystem med stöd för en MMU. Jag säger kanske, för det har varit lite strul med OS-leverantören så vi kanske får en annan arbetsuppgift istället.

Hursomhelst så är det lite pirrigt just nu.

:

Blogger Magnus Persson said...

Lycka till, hoppas det går bra! Själv försöker jag få ihop rapporten från mitt projekt. Vilken vecka som helst nu, om det inte vore för att man koncentrerade sig mer på valarbete...

19 juni, 2006 00:20  
Blogger Alkanen said...

Tack tack, och lycka till själva

19 juni, 2006 06:16  
Anonymous Anonym said...

Saab Ericsson Space?

Fy fan vad coolt =)

30 juni, 2006 13:45  

Skicka en kommentar

<< Home