http://www.liberalapartiet.se

14 juni 2006

När människan skapade...

Läste ut Norbergs bok När människan skapade världen när jag satt uppe i Värmland och väntade på att Wolfenstein skulle bli klar med det han gjorde, eftersom vi skulle titta på Martin Borgs' film 1200 Miljarder, samt spela Fallout.

Boken var som en blandning av en historiebok av Herman Lindqvist och Respons årsbok, med en rejäl portion humor och intressanta insikter.

Själv skulle jag vilja påstå att boken har i stort sett vattentäta argument mot en mängd av vänsterns snällism-argument och domedagsprofetior, men jag är ganska säker på att vänstermupparna inte håller med utan t ex skyller sjuksköterskelöner på kapitalismen eller så.

Över lag en väldigt bra bok, men trots allt med två stora problem:
  1. Den är i pappersformat vilket innebär att den är svårt att söka i. Väldigt tråkigt eftersom det finns några hundra roliga fakta och citat som man gärna skulle vilja kunna dra fram på nån minut.

  2. jag måste lägga ut pengar på att köpa fler av Norbergs böcker. Det är inte snällt mot oss stackars fattiga studenter att skapa sådana ekonomiska fällor!

:

Anonymous Anonym said...

Optimist där - man tar inte in "fel sorts författare"

17 juni, 2006 13:22  
Blogger Alkanen said...

Biblioteket här är rätt OK, de har t o m Ayn Rand-böcker tror jag.

18 juni, 2006 08:41  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med om att det är tråkigt att böcker om kapitalism är för dyra för studenter. De bör vara statligt subventionerade =)

18 juni, 2006 19:22  

Skicka en kommentar

<< Home