http://www.liberalapartiet.se

12 april 2006

Greenpeace och moderater

Idag hade Greenpeace folk som gick omkring inne i Nordstan i Göteborg och pratade med stressade göteborgare.

En av dem började prata med mig. Hans reaktion när jag på frågan "Vad tycker du om Greenpeace?" svarade "Att det är en jävla skitorganisation." förgyllde resten av min dag =)

Jag förklarade för honom att jag ansåg att organisationen bara bestod av sossar, och berättade att deras egen grundare hade lämnat dem för att han ansåg att de blivit för politiserade. Killen som pratade med mig hade aldrig ens hört talas om det, och förstod inte alls vad jag menade när jag ansåg att dom var sossar.

Tyvärr var jag stressad och på väg till spårvagnen, så jag hann inte prata ordentligt med honom, det hade nog kunnat vara intressant annars.



För knappt två veckor sen stötte jag på massa nymoderater på Avenyn, de stod ganska nära moderathuset som ligger nästan nere vid teatern.

Jag var ute med några kompisar så jag hade inte tid att stanna alls, men jag kände för att iaf försöka förmedla ett budskap så jag höll tydligt upp Klassiskt Liberala Partiets logga åt dem. En av dem tittade efter ordentligt, och sa lite tafatt "Jaa ... det går ju också bra förstås."



Ibland är det kul att knalla runt i Göteborg =)

:

Anonymous Anonym said...

Det är sånt där jag alltid önskar att jag sagt i efterhand...

13 april, 2006 17:56  
Blogger Alkanen said...

Hehe. Ja Wolf, det hade varit kul att kunna stå och prata med honom ett tag. Tyvärr så har jag ju så dåligt minne att jag inte kan kasta grej efter grej på dem som Aggo kan.

Tjenare Fredrik. Glad att jag tog bort inloggningskravet? =)

Jag är alldeles för dålig på att göra sånt här själv, så det kändes lite extra bra nu. De brukar ju vara två och antasta en, och då är det mycket svårare. En mot en så har man större chans att få något vettigt sagt.

De har uppenbarligen märkt det också, för de gick bara på personer som var ensamma, aldrig såna som var två eller fler i grupp.

13 april, 2006 19:40  
Blogger Alkanen said...

Fråga Aggo (Bluefire). Han har gjort livet surt för alla mormoner och vittnen i Karlstadsområdet =)

14 april, 2006 22:14  

Skicka en kommentar

<< Home