http://www.liberalapartiet.se

22 juni 2006

Tone Bekkestad

Är inte säker, men jag tror att följande är bilden som fått vädertösen Tone avstängd från TV4:



Är det bara jag som inte ser vad som är så hemskt med den? Jag ser mer vågade utstyrslar varje fredag och lördag jag tar spårvagnen hem. Hon visar ju inget speciellt; vanliga baddräkter är värre, om man nu ska vara sån.

Vågen av moraliserande som drar genom vårt land är bara skrattretande. Hur förlorar en TV-personlighet sin trovärdighet genom att vara med på en något avklädd bild? Blir hon på något sätt sämre på att luska ut hur vädret kommer vara de närmsta dagarna? Blir hon mer lögnaktig och försöker bedra de godtrogna TV-tittarna? Kommer månne vädergudarna vara emot henne pga hennes otroliga omoral, så att även om hon själv jobbar lika bra som tidigare, kommer vädret ändras i sista stund för att jävlas?

Nä, fjanterier är vad det är. Låt folk vika ut sig bäst de vill, det är ingen tredje part som skadas av det, snarare tvärtom, vilket märks ganska tydligt på säljsiffrorna...

:

Blogger Alkanen said...

Såg till min glädje att runt 80 % röstade nej på frågan om det är rätt att stänga av Tone (detta på expressen eller aftonbladet).

Läst en sjuhelsikes massa kommentarer i expressenartikeln, och vissar tror på allvar att det på något sätt är omoraliskt att visa upp magen i en tidning. Hur tänker dom då? Vems rättigheter är det som kränks om jag skulle visa magen i en tidning?

Nu är inte en blekfet och hårig datanörd det bästa exemplet kanske. Jag skulle nog orsaka en och annan förstörd aptit om jag vek ut mig, men ersätt mig med valfri hunk eller hunkette om ni så vill =)

23 juni, 2006 19:16  

Skicka en kommentar

<< Home