http://www.liberalapartiet.se

01 februari 2007

Miljöbyte

Då var det dags. Om några timmar går flyttlasset från Göteborg till Linköping, och Alk lämnar studentlivet för att ta de första stapplande stegen ut i verkligheten.

Det har gått helt sanslöst fort, jag har fortfarande inte hunnit reagera på det hela. Skickade in en jobbansökan i början av December, blev kallad på intervju på Lucia, och sen en andra intervju ett par veckor efter det. Den 15 januari fick jag reda på att jag var anställd, och redan den 16 fick jag skriva på kontrakt på en lägenhet. Sug på den alla Göteborgare som stått i kö sen de föddes och ändå inte hittar nåt!

Kommer nog få det lite kärvt med bloggandet på ett tag nu, men jag ska göra mitt absolut bästa för att slänga upp del två av tävlingen nästa onsdag/torsdag, som lovat.

/En glad men nervös Alk som härmed slutar vara en igel på samhällskroppen på ett tag.

:

Anonymous Anonym said...

Önskar dig lycka till i Linköping!

02 februari, 2007 12:12  
Blogger Alkanen said...

brandis, om några år så är det nog inte omöjligt. Om det bara funnes vettigt väder på västkusten så vore faktiskt Göteborg riktigt trevligt. Det är inte aktuellt än på ett bra tag däremot.

Tack så mycket agin och Anders!

ama-gi, men ni har ingen talan i frågan =)

wolf, du får fjäska in dig hos ama-gi och bo hos honom =)

03 februari, 2007 23:29  

Skicka en kommentar

<< Home