http://www.liberalapartiet.se

14 mars 2006

Rymdhissar

Råkade hitta adressen till Liftport Group Home idag. Föreningen arbetar med att utveckla och pröva teknik för att bygga rymdhissar, och verkar planera att skicka upp en fullskalig dito år 2018. Har iofs inte haft tid att läsa igenom sidan så jag kan ha missförsått helt. =)

Hursomhelst så är detta ett för mig intressant ämne då jag planerar att skriva en roman där bland annat den tekniken finns med. Det är faktiskt lite otroligt att vi inte har kommit längre när det gäller att befolka den närmsta rymden. Tekniken för fungerande rymdstationer med hundratusentals invånare har trots allt funnits sen sjuttiotalet eller längre. Se Gerry O'Neills bok The High Frontier ifall ni är intresserade av dylikt.

:

Blogger Alkanen said...

Ungefär lika bra som med den jag beskrev lite i det här inlägget =)

Har fan nästan aldrig tid, och när jag väl har tid så är jag väldigt sällan sugen på att skriva. =/

19 mars, 2006 22:01  

Skicka en kommentar

<< Home