http://www.liberalapartiet.se

06 juli 2006

Mer tågresor

Min avsmak mot SJ har inte direkt minskat sen sist.

Jag bokade nyss tågbiljett eftersom jag ska upp och hälsa på familjen en sväng nu när jag har semester från mitt exjobb (kan man ha semester i exjobbet? =) och mest för att det kunde vara kul, så valde jag att jämföra priset på min Klass 2-biljett med Just nu 1 klass och möts av följande:

Du har valt en ogiltig kombination av biljett och resenärstyp. Man får inte välja biljettypen Just nu 1 klass om man valt resenärstypen Ungdom.


Vad är det för jävla stil? Är man diskvalificerad från Klass 1 bara för att man är under 26? Okay för att man kanske inte får nån ungdomsrabatt om man åker där, men det går ju att meddela på ett mycket trevligare sätt.

Hoppas för övrigt att det regnar på lördag. Ser verkligen inte fram emot tågresa i det här vädret på SJ:s sunkiga, stekheta tåg.

:

Anonymous Anonym said...

Tja... Att ett gammalt statligt socialdemokratiskt verk som SJ har förmågan att segregera förvånar föga. Eller?

/Frexman

06 juli, 2006 20:03  
Anonymous Anonym said...

När jag åkte ner till Lund i våras var Just Nu 1klass billigare än Just Nu 2 Klass. Lite sjukt.

06 juli, 2006 23:04  
Blogger Alkanen said...

Jo, det var lite sånt jag tänkte kolla =)

Var du förresten inne på min blogg från Stena Line för nån dag sen? Sannolikheten att det var du är väl egentligen försvinnande liten, men det var finsk flagga i mina loggar och det kopplar jag ihop med dig =)

06 juli, 2006 23:06  
Blogger Alkanen said...

Det skulle man ju kunna tycka, men så är inte fallet.

07 juli, 2006 22:51  

Skicka en kommentar

<< Home