http://www.liberalapartiet.se

23 juni 2006

Suck

Maybe there's a God above,
But all I ever learned from love
Was how to shoot at someone who outdrew you.
And it's not a cry you can hear at night,
It's not somebody who's seen the light
It's a cold and it's a broken Hallelujah!

:

Blogger Alkanen said...

Hehe. Sidan lär tyvärr inte hjälpa mig just nu, men tack ändå =)

Mycket trevlig låt är det.

24 juni, 2006 12:18  
Blogger Alkanen said...

Ditt antagande är rätt, men lösningen funkar inte på mitt specifika problem. Tyvärr.

Komplicerat, som det så ofta kan bli i såna här sammanhang.

Och nej, jag är verkligen inte religiös =)

25 juni, 2006 21:50  
Anonymous Anonym said...

Jeff Buckley eller Leonard Cohens version?

För övrigt en av de få låtar där jag tycker covern utklassar orginalet, men, å andra sidan, smaken är ju som baken...

26 juni, 2006 13:07  
Blogger Alkanen said...

Cohens tror jag, den som är med i Shrek iaf.

Apropå covers som är bättre än orginal: Over the Hills med Nightwish (cover på Gary Moores låt).

26 juni, 2006 13:15  
Anonymous Anonym said...

Tror den versionen som är med i Shrek är en tredje version, kommer dock inte ihåg vem artisten är. Om du inte har hört Jeff Buckleys version råder jag dig att ladda hem den... notera att jag använder ordet "råder" och inte "uppmanar"... jag vill ju inte få Håkan Roswall efter mig :)

Den finns med på skivan Grace... its a must.

26 juni, 2006 14:32  
Blogger Alkanen said...

Helt rätt, det är Rufus Wainwright som gör den i Shrek.

Du kommer få Roswall efter dig oavsett om du gör något olagligt eller inte, det räcker med att antyda fildelning för att han ska snetända =)

26 juni, 2006 14:41  
Anonymous Anonym said...

Crap... och nu är väl mitt IP registrerat på åklagarmyndigheten... kanske lika bra att ta en sväng förbi polisen på väg hem efter jobbet och anmäla mig själv. "Uppmuntran till illegal nedladdning"... blir väl en omedelbar husrannsakan där de beslagtar min monitor, mus, tangentbord, högtalare, skrivare, scanner... :)

26 juni, 2006 15:40  

Skicka en kommentar

<< Home