http://www.liberalapartiet.se

17 augusti 2006

Rättvisa från vänster

Nu när Vänsterpartiet försöker lura folk att det är kommunisterna som står för rättvisan, har Brandman totat ihop en egen version av affischen:

Jag kan stolt meddela att det var jag som hittade på texten. Tyvärr lyckades vi inte hitta ett typsnitt som helt stämde överens med orginalet. Vi tror att det är FF Meta de har använt, men det kostar runt $40 att införskaffa, och det var inte riktigt värt det =)

Nåja, vi tycker det är kul iaf, hoppas nån mer också gör det. Ladda hem, sprid, köp den officiella t-shirten =)

:

Anonymous Anonym said...

Tja... Jag håller inte med om budskapet kanske, men det finns åtskilliga sidor på nätet som identifierar typsnitt och länkar till gratisvarianter som är så lika som möjligt.


/Frexman

18 augusti, 2006 00:17  
Anonymous Anonym said...

Helt rätt.

Kul idé, blir lite sugen på att tjacka en T-shirt. :-D

18 augusti, 2006 10:18  
Blogger Alkanen said...

Frex, klarar de av att hitta typsnitt ur bildfiler?

Anonym, klart du ska köpa en *flinar stort*


Funderar på om jag borde ändra bilden på t-shirten så det är ett smalt vitt band mellan delarna. Lämna gärna synpunkter, jag är inte så jäkla bra på design.

18 augusti, 2006 10:21  
Anonymous Anonym said...

Det är himla enkelt och ganska tacksamt att göra egna varianter av VPKs valaffischer. Bara att hitta på något som är större än något annat och när det är så.
Eftersom att dom snikna kommunisterna inte lade upp en färdig mall för sin kampanj fick jag snickra ihop en egen. Den som vill jobba vidare kan ladda hem den här i från och göra egna.
(Kräver något program som kan hantera eps-filer)
http://rapidshare.de/files/29270739/vpkmall.zip.html

/Brandman

18 augusti, 2006 16:40  
Anonymous Anonym said...

Skaffa en A2-skrivare (eller varför inte A1), skriv ut och gå lös på stan!

21 augusti, 2006 20:51  

Skicka en kommentar

<< Home