http://www.liberalapartiet.se

03 augusti 2006

De har hittat mig!

Rotade igenom besökarstatistiken till bloggen häromdan och hittade följande:



Jag är till min natur otroligt nyfiken, och jäklar vad jag undrar varför nån på riksdagen har letat efter mitt efternamn i Google ("linds%C3%A4th" ska föreställa "lindsäth" på googliska).

Givetvis har jag ett flertal teorier:
1, de kartlägger alla människor som lämnat PKU-registret.
2, riksdagen använder sig av Google för att åsiktsregistrera den del av befolkningen som är öppet regeringsfientlig.
3, Göran Persson undrar vad det är för en jävel som kallar honom "Pappa Göran" hela tiden.
4, de har helt enkelt kollat vad de kan hitta för skit om personer som står på valblanketter inför höstens val.

Det är väl troligen 4 som är mest trolig, men man kan ju ändå undra varför... Och vad är det isåfall för stackare som har fått läsa igenom alla de valsedlar som lämnats in (och tro mig, det är mååånga små skitpartier som, liksom vi, lämnat in en lista på drygt 10 pers) och leta efter dem på nätet?

Hursomhelst, riksdagen vet vem jag är. Jag hoppas den darrar av skräck =)

:

Anonymous Anonym said...

Ingenting har gjort mig så medveten om hur många myndigheter Sverige faktiskt har som besöksstatistik. Jag har fått besök av myndigheter jag inte ens visste fanns. På kontorstid, naturligtvis.

//JJ

03 augusti, 2006 14:37  
Blogger Alkanen said...

Jaså? Vad skriver du för hemskheter som gör att dom blir intresserade av dig då? =)

Det enda jag kan komma ihåg att jag sett i statistiken förut är Kungliga Hovbiblioteket eller vad det nu heter, men jag känner en person som jobbar där så jag tror det var han.

03 augusti, 2006 14:46  
Anonymous Anonym said...

Ingen aning. Men jag upptäckte en myndighet jag inte visste fanns så sent som för ett par veckor sedan på det sättet.

//JJ

03 augusti, 2006 14:47  
Blogger Alkanen said...

Skumt

03 augusti, 2006 14:55  
Blogger Alkanen said...

Tror dom tröttnade efter insändaren ja =) Å andra sidan är det inlägget ganska långt, så det tog säkert flera minuter ifall dom faktiskt läste hela.

03 augusti, 2006 15:58  
Anonymous Anonym said...

Jag får känslan av att du vill vara en Luke Skywalker mot det onda Imperiet... Well, may the force be with you :D

/Frexman

11 augusti, 2006 12:19  

Skicka en kommentar

<< Home