http://www.liberalapartiet.se

20 juli 2006

Norberg, mästare i cynism?

Signaturen Dawwe skrev bland annat följande pärla i en av Resumés kommentarspalter:

De flesta intellektuella samhällsjournalister har ett vänsterperspektiv av ett uppenbart skäl, det är svårt att granska världen med en rik kapitalists ögon om man inte är väldigt cynisk som Johan Norberg.


Någon har bevisligen aldrig vare sig läst eller hört Norberg, för maken till optimistisk människa har jag bannemig aldrig träffat.

:

Anonymous Anonym said...

Tänkte tipsa om dokumentärfilmen Globalisation is good som är delvis baserad på Norbergs bok Till världskapitalismens försvar. Jag kan nämna att Norberg själv är med i dokumentären så om man vill få en smak av den smittande optimism som Daniel skriver om så har man sin chans.

Förresten så läste jag ett gäng recensioner av När människan skapade världen och de flesta var positiv förutom en där Lars Magnusson skriver i Annex att Norberg ständigt glömmer bort Kina i boken. Ska de inte läsa böckerna innan de skriver sin recension?

Vad var det jag kommenterade förresten? =)

20 juli, 2006 17:53  
Blogger Alkanen said...

Det är en bra film. Försökte få Malin att titta på den... hon blev lite intresserad av liberalism och Norbergs idéer, men hon är fortfarande kommunist, och jag vet inte om hon ens kollade på filmen.

Kvinnor...

20 juli, 2006 21:34  
Anonymous Anonym said...

Haha! Vore ju synd att få sina åsikter krossade.

21 juli, 2006 20:29  

Skicka en kommentar

<< Home