http://www.liberalapartiet.se

13 juli 2006

Urskogen

Sitter vid köksbordet i föräldrarnas villa ute i den värmländska urskogen (nja, men ändå =), runt 500 m från vattnet (eller kanske 1 km om man vill till en vettig badplats) och lider.

Det kan tyckas som en idyll, men sanningen är något helt annat. Denna, till synes perfekta, plats är egentligen en ondskans hemvist, där hederliga människor dagligen utsätts för en tortyr av närmast obeskrivliga mått.

Jag ... har ... ingen ... vettig ... datoraccess.

Förstår ni!? Jag sitter här vid ett bärbart gammalt härke på 266 MHz, 64 MiB RAM och en upplösning på 800x600 px och fjärrstyr min dator därhemma för att kunna göra något vettigt alls. Datorn är så seg att det knappt går att använda den till att surfa med, utan det går snabbare att köra via VNC. Tyvärr är upplösningen på datorn därhemma aningen högre än sagda 800x600, så jag måste scrolla runt som en tok för att kunna göra något. Har redan sänkt från 1280x1024 till 1024x768, men lägre än så går bannemig inte =/

Jag satt uppe till kl 2 igår natt för att få igång X och KDE så jag skulle kunna göra något alls. Fram till dess fick jag snylta på en kompis dator för att kunna skriva här och kolla mail/ICQ osv.

Nåja, allt är inte bara hemskt. När jag bara hade Debian i textläge fick jag ypperligt tillfälle att programmera, och har därmed påbörjat ett projekt med evolutionär C-kod som jag har tänkt använda tillsammans med Andreas Agoranders spel Droid Battles för att skapa små robotar som lär sig själva att slåss bättre. Ska bli kul att se om det funkar, eller om de blir helt oanvändbara.

Adam meddelade nyss att han fortsatt jobbet med vår patentansökan också, så jag ska försöka få tag på honom när jag kommer hem igen så vi kan få det lite närmare inskick, och jag kan få ytterligare ett inlägg i min lilla följetong om patent (del 1, del 2).

Tjipp och hej på er! Mer om kärnkraft kommer när jag är åter i Götet och faktiskt kan göra efterforskningar utan att få självmordstankar.

:

Anonymous Anonym said...

Lösningen heter laptop... bara att skaffa.

14 juli, 2006 05:54  
Blogger Alkanen said...

Skrev ju att jag sitter med en bärbar? Har inga pengar att köpa en vettigare för, jag är student =/

14 juli, 2006 09:34  
Anonymous Anonym said...

Ser du inte på TV människa? Lösningen heter L'EASY. Allt det kostar är 5 års bindningstid, en effektiv ränta på 23,87% och din odödliga själ. Perfekt för studenter.

21 juli, 2006 00:29  

Skicka en kommentar

<< Home