http://www.liberalapartiet.se

07 februari 2007

Statlig belöning

Staten visar återigen med all önskvärd tydlighet att den inte är kapabel att sköta de uppgifter den själv tagit på sig.

Aftonbladet rapporterar om en trafikolycka strax norr om Piteå, där en taxi-chaufför som erbjöd de olycksdrabbade lite värme i sin taxi fick sagda taxi totalförstörd av ett överambitiöst räddningsverk, som tillochmed i efterhand har mage att påstå att beslutet var korrekt.

Räddningstjänsten fick för sig att de två skadade individerna behövde räddas ur en oskadd, upplåst taxibil, och klippte därmed av taket, trots ägarens protester och försök att förklara läget.

Så, inte nog med att staten bestraffade en hjälpsam individ genom att kosta honom 450 000:- i bilinköp och ännu mer i missade intäkter eftersom bilen var hans arbetsplats, de gratulerar dessutom sig själva för en bra insats.

När ska svensken förstå att vi måste få bort staten, landstingen och kommunerna från så mycket som möjligt, innan de hinner göra mer skada?

:

Blogger Alkanen said...

Nädå, jag har tveklöst skrivit sämre bloggposter =)

Enligt Aftonpravda-artikeln jag läste så var det inget fel på personerna i taxin. Ja, jag vet att jag borde veta bättre än att lita på den tidningen, men jag är trött, OK?

Är ganska säker på att man kan få ut någon ur en bil utan att klippa taket av den, även om nacken är stabiliserad.

Nåväl, jag skrev artikeln utifrån de fakta jag hade vid tillfället, därför är den som den är.

07 februari, 2007 20:26  
Anonymous Anonym said...

Hade jag varit räddningsledare och måste välja mellan att lirka in och ut en bår i en bil och att klippa upp hela skiten, så hade jag valt det sistnämnda vilken dag som helst. "klippa upp bil" eller "inte klippa upp bil", need I say more =)
Däremot ska ju taxichaufförens skador på bilen ersättas, men det får man väl anta att de inblandades trafikförsäkringar gör.

08 februari, 2007 00:03  
Anonymous Anonym said...

"Well, I hope you've learnt your lesson, Lisa: never help anyone."
--- Homer Simpson.

08 februari, 2007 09:36  

Skicka en kommentar

<< Home