http://www.liberalapartiet.se

08 februari 2007

Tävling, del 2!

Nu är det dags för deltävling två, men först ska vi ta och kika lite på förra veckans tävling.

Det kortaste bidraget har bara två artiklar mellan kycklingsoppan och kolrören, vilket en anonym wikipedian skrev i en kommentar där han också tipsade om ett litet verktyg som man kan fuska med.

Eftersom jag omöjligt kan bevisa att någon använder dylika verktyg så kan jag knappast förbjuda dem, men jag kommer iaf ändra reglerna en aning för att göra det lite roligare för dem som faktiskt kämpar för hand och tänker själva.

Ändring nummer ett: Datumsidor får inte användas som mellansteg.
Ändring nummer två: Varje deltävling efter den första kommer kräva minst ett språkbyte, antingen genom att jag väljer artiklar på två olika språk, eller att ni själva hittar ett mellansteg som är på ett annat språk än det som start- och slutartiklarna är på.

I övrigt är reglerna likadana som i första delen.

Och nu till del två!
Veckans uppgift är att ta sig från Messmör till Copy editing*.

Skicka era svar till alkanen (snabel-a) gmail (punkt) com, med ämnesrad "WP-tävling", och kom ihåg att skicka hela länkarna och inte bara själva orden.

Lycka till!

* Lyckades klanta mig igen, och skrev "Copy edit" istället för "Copy editing". Ber otroligt mycket om ursäkt och hoppas att inte allt för många har kämpat i onödan. Copy edit redirectar till Copy editing, men jag räknar det som ett extra steg.


Alla deltävlingar:
Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6

Etiketter: ,

:

Blogger Magnus Persson said...

För att öka spänningen lite kanske du skulle komplettera med en häftig liten lista/tabell med den aktuella ställningen? Det skulle nog sporra lite mer... :)

08 februari, 2007 21:37  
Blogger Alkanen said...

Ingen dum idé. Får börja kika på det imorgon.

08 februari, 2007 21:45  
Blogger bongoman said...

6 steg, inga problem alls.

10 februari, 2007 05:33  

Skicka en kommentar

<< Home